90 ANYS

Continuant amb els actes en homenatge al 90 aniversari de la Revolució Social des de CNT Ponent ens complau anunciar-vos la presentació d’un llibre que justament parla d’aquells anys a Lleida: «Coses que vam fer abans de ser oblidats»  de la mà de l’autor Miquel Àngel Bergés i el il·lustrador Josep María Cazares.

Animeu-vos a conèixer la història de la nostra ciutat!!

ENS COSTA LA VIDA!

Mentre, els sindicats majoritaris, seuen amb la patronal a negociar engrunes i la classe treballadora cada cop és més pobra CNT ponent es suma a aquesta l’iniciativa.

El tema econòmic hi és en qualsevol de les reivindicacions de qualsevol sector, és un problema transversal, és necessari convocar una vaga general, hi ha motius més que suficients per fer-la, totes som afectades, totes tenim dret a un habitatge digne, a una jornada de treball inferior i a un salari que ens permeti viure amb condicions dignes.

MÉS INFO A:

https://enscostalavida.org

Crònica de l’1 de maig a LLEIDA 🔥🔥🔥

El primer de maig va començar a primera hora del matí amb una lliuta reivindicativa a NH hotels per exigir la readmisió de dos companyes, dos treballadors de la Secció Sindical de NH Hotels de CNT Barcelona, acomiadats únicament per la seva labor sindical en l’empresa.

A Lleida vam tornar a demostrar que, malgrat els intents constants de desmobilització i la precarització generalitzada, la classe treballadora no està disposada a callar.

A les 11 més de mig centenar de persones es van trobar a la Plaça del Treball, punt tradicional de sortida de les mobilitzacions obreres a la ciutat.

Durant la marxa, vam denunciar la pèrdua de poder adquisitiu, els abusos empresarials, la complicitat d’unes institucions que, massa sovint, legislen a favor del capital i el deteriorament dels serveis públics, especialment en àmbits com la sanitat i l’educació. Vam remarcar que aquestes problemàtiques no són fruit de circumstàncies puntuals, sinó del que considerem un model econòmic que afavoreix la desigualtat i que posa els interessos empresarials per davant de les necessitats socials.

Durant el parlament a la plaça Sant Joan vam insistir en la necessitat de recuperar la força col·lectiva, fomentar l’autogestió i reforçar la solidaritat entre treballadores. Van reclamar salaris dignes, una reducció real de la jornada laboral i polítiques que garanteixin una vida materialment sostenible per a tothom.

Volem deixar clar que la lluita sindical no es limita al Primer de Maig, sinó que ha de ser constant i organitzada per fer front als reptes actuals. Només a través de la mobilització i l’acció directa es podran defensar i ampliar els drets laborals i socials.

Si el capital ens vol dòcils, ens trobarà organitzades.

La CGT i la CNT organitzen conjuntament el Primer de Maig a Lleida amb una jornada de reivindicació i lluita i reafirmen el seu compromís amb la lluita obrera i amb la construcció d’una societat més justa, solidària i igualitària

La manifestació sortirà a les 11h des de la Plaça el Treball i farà el recorregut de cada any , acabant a la Plaça Sant Joan on es farà l’acte polític

I després vermut a La Baula

La Distri al dia del llibre

La nostra petita distri va sortir a passejar el Dia del Llibre de la mà de la Biblioteca Anarquista, omplint la Rambla Ferran d’alternatives, curiositat i esperit crític. Va ser una jornada amena i plena de vida, on molta gent es va aturar, va fullejar llibres i va mostrar interès per allò que s’escapa dels circuits comercials i culturals de sempre. Un dia de carrer, de cultura lliure i de complicitats que ens recorda que el pensament dissident continua ben viu.

Més tard, ja al local de la CNT, vam poder gaudir de la presentació del llibre Bakunin contra Marx, a càrrec del seu autor, Carlos Taibo. L’acte va generar un ambient proper i participatiu, que va permetre endinsar-nos en el debat i compartir una petita tertúlia al voltant de les idees, els conflictes i les vigències del pensament llibertari.

Torna la paradeta de la CNT !!

El Dia del Llibre, durant tota la jornada, la paradeta estarà instal·lada a la Rambla Ferran. A més de llibres, hi podràs trobar samarretes i altres tipus de marxandatge.

A la tarda, a les 18 h, al local de la CNT, comptarem amb la presència de Carlos Taibo, que presentarà el seu nou llibre.

Anima’t i puja al local!

DEMÀ, MARXA DE TORXES

Un any més, els col·lectius i moviments socials de la ciutat, sortim als carrers amb les torxes enceses per reivindicar l’Amnistia Total, una qüestió irrenunciable i la punta de llança de la lluita contra l’Estat feixista que ens oprimeix i reprimeix sense fer 0distincions. 

En aquest any, hem pogut observar, amb ràbia i preocupació, com l’Estat ha destinat partides milionàries en reforçar i perfeccionar els mecanismes repressius. Són molt conscients que ja no tenen res més a oferir que explotació, misèria, precarietat i repressió a qui s’oposi al seu ordre establert organitzant-se i lluitant per millorar les condicions de vida de la classe obrera i els sectors populars. En definitiva, s’estan preparant perquè saben la que els hi vindrà a sobre tard d’hora quan diguem; prou, s’ha acabat, fins aquí hem arribat!

La demostració d’això que diem, ho veiem en l’augment de la repressió contra cada vegada sectors més amplis de la població i contra tota dissidència política, amb l’objectiu d’aturar tota lluita que pugui fer perillar els seus interessos de classe. No dubten un segon a utilitzar la guerra bruta, com ens han demostrat en els casos d’infiltració en les nostres organitzacions! No dubten a fer servir la repressió més ferotge contra qui reivindica els seus drets: empresonant a sindicalistes com les 6 de la Suiza per l’únic fet de defensar una treballadora entre d’altres motius per assetjament sexual o en treure tota l’artilleria repressiva a la Bahia de Cadiz, on els obrers del metall ens han donat un exemple de lluita i dignitat, organitzant-se al marge de partits i sindicats del Règim i sent empresonats els obrers més combatius amb peticions de fiança de milers d’euros que s’han pogut pagar gràcies a les necessàries i imprescindibles caixes de resistència. L’objectiu de tota aquesta repressió és aturar-nos, atemorir-nos i desmobilitzar-nos per continuar perpetuant el seu poder a costa de la nostra misèria! I nosaltres, tenim l’obligació com antifeixistes de respondre amb MÉS UNITAT, MÉS ORGANITZACIÓ I MÉS LLUITA!

Però res d’això és nou! Perquè a diferència del que ens han repetit durant tot aquest any amb motiu del 50e aniversari de la mort de Franco, amb aquesta no va venir la democràcia de la nit al dia, sinó la continuació del Règim putrefacte del 39 que va costar centenars de represaliats i gairebé 600 antifeixistes assassinats. Sinó, com s’explica que les presons no hagin estat ni un sol dia sense presos i preses polítiques? És important recordar-los i tenir-los presents cada dia, perquè són els nostres exemples de lluita i resistència i cal arrencar-los de les presons! Molts d’ells, fa dècades que estan segrestats a les presons de l’Estat monarco-feixista, en mans del nostre enemic, que no dubta tampoc a fer xantatge amb els qui es troben greument malalts i en les pitjors condicions; com en el cas, de María José Baños, presa política antifeixista dels GRAPO i que la seva vida corre perill. És el nostre deure també, com a antifeixistes, lluitar per la llibertat dels presos i preses polítiques greument malaltes, sent conscients, que fent-ho estem lluitant per la nostra. 

A Lleida, la nostra ciutat, la repressió també la notem cada dia que sortim a defensar els nostres drets i llibertats. La Paeria, amb el PSC al capdavant, ha destinat partides econòmiques, és a dir, diners públics, per garantir la “seguretat”, instal·lant nombroses càmeres de vigilància per tota la ciutat que funcionaran amb intel·ligència artificial, detectant, segons ells, “actituds sospitoses” i reconeixement facial. No tenim cap mena de dubte, que lluny de garantir la nostra seguretat, els hi servirà per reprimir-nos més i millor. Per molt que s’omplin la boca amb promeses buides de millorar la nostra ciutat i les nostres vides, sabem que són ells amb les seves polítiques els qui provoquen la inseguretat als nostres barris; desnonant a famílies treballadores i reprimint qualsevol lluita legítima contra els seus atacs. Com a les companyes de Feministes Sense Treva, que s’enfronten a anys de presó per impedir que els feixistes de VOX propaguin el seu discurs d’odi als nostres barris, com les companyes de la PAH que amb una lluita incansable defensen les llars de tothom patint processos repressius quan posen els seus cossos per evitar desnonaments, o com la persecució i l’assetjament policial que han patit els solidaris amb els 3 treballadors d’Aquaservice acomiadats per defensar els seus drets laborals. 

I ens podríem passar hores posant exemples. Però el missatge que volem transmetre és molt clar: Cal fer de l’AMNISTIA TOTAL la nostra bandera, exigint el sobreseïment i l’anul·lació de tots els processos judicials i la derogació de totes les lleis repressives amb les quals l’Estat ens persegueix i condemna. Unim-nos per fer front a l’enemic que tenim en comú, enfortim les organitzacions populars i independents, lluitem als carrers contra qui ens nega un futur digne. L’única manera de derrotar-los és colpejar com un sol puny!