CNT-AIT * Principal * CNT-Ponent

apostata, que algo queda

No és lògica la importància que encara té a l'estat espanyol, constitucionalment aconfessional, l'església catòlica. Ho hem vist amb el tema del matrimoni gai (veure 1 ) o dels condons, però també ho podem veure cada dia en la quantitat de col·legis en mans de capellans o monges, en la quantitat de bodes cristianes, enterraments amb funeral, naixements amb bateig o en les comunions que encara es fan.

Qualsevol diria que sense la benedicció del capellà no es pot viure ni morir en aquest país. I és que la cultura catòlica ens té l'alè menjat i no podem ni acomiadar-nos sense citar a déu. A què aquesta dependència medieval en una societat que es pretén moderna?, que es diu integradora amb la immigració (legal, és clar) però que no comparteix la mateixa fe?. A què si, a més a més, la gran majoria de la població suposadament catòlica (batejada) no és practicant (amb el que quedarien excomunicats) ni creu en els dogmes o regles que dicten bisbes i cardenals?, per no parlar d'aquells que són directament ateus.

I així i tot abaixem el cap i anem als funerals, bateigs, comunions, bodes eclesiàstiques, processons,...

I no és tan sols això, l'església catòlica usa les estadístiques de la gent batejada per recaptar diners de l'estat, dels nostres impostos.

No podem oblidar tampoc que la religió, les religions, són una forma de control social, la seva influència se subordina a la voluntat dels déus respectius, voluntat que s'encarreguen d'interpretar a la seva conveniència les cúpules eclesiàstiques.

Així que el primer que hauríem de fer seria apostatar formalment, per la qual cosa et pots dirigir a qualsevol de les següents pàgines web:

cómo apostatar sin morir en el intento
A las barricadas: Ateneo Virtual
Wikipedia: Apostasía
Estudio Ateo: Apostasía
Col·lectiu Gai

Però la nostra proposta és que també s'ha d'apostatar cada dia, no entrar a cap temple (de cap religió) per celebrar cap cerimònia, si t'han convidat a una boda, un bateig o un funeral, pots esperar a fora que acabin amb els seus ritus, després et pots suma a la festa o el plànyer. Alhora et recomanem l'ús del preservatiu no tan sols per evitar embarassos o infeccions no desitjades sinó també per així apostatar en la pràctica.

Alhora, diàriament, usem expressions que ens lliguen inconscientment amb la superstició cristiana, expressions que t'animem a superar i substituir per altres més racionals:

En comptes de... Usar...
adéu / adéu-sihau a reveure, que vagi bé, fins un altra, salut
jesús! (al esternudar) salut!
gràcies a déu per sort, quina llet que tens!
ha estat la voluntat de déu quina pena, llàstima, mala sort
fins dilluns si déu vol fins dilluns, bon cap de setmana, que t'ho passis bé
déu n'hi do (indicant molta quantitat) quin munt, està ple, fins dalt
per l'amor de deu per favor