@ Pàgina inicial

@ Què és la AIT

@ Links

Campanyes

@ Recull de informacions sobre la lluita que la CNT du a terme pel dret que el mateix estat "democràtic" ens reconeix a gaudir del patrimoni sindical

@ Jornades i altres actes culturals i contrainformatius que hem organitzat.

@ Recull de material editat pel sindicat (clica cada icona per una millor visió):

Pegates

Actes

La lluita de la CNT-Ponent pel patrimoni sindical

En dues ocasions el poder i els sindicats a ell aliats, ens han desallotjat després d'ocupar a l'edifici Sindicats, anteriorment seu del sindicat vertical (AISS).
A l'any 88 va ser la que ara coneixem com a CGT, que va haver de demanar ajut a la subdelegació del govern i a la policia nacional per fer-nos fora després de tres dies de acusar-nos de fantasmes, feixistes i no sé què més.
La següent ocupació ja va durar tres setmanes, i els encarregats del desallotjament van ser Inspección de Trabajo (administradors a Lleida del patrimoni sindical) i COCOs, escoltats per la mateixa policia nacional. Casualitat?
Des del 10 de setembre del 2004, estem a un local que feia vora trenta que no tenia cap us, de moment hem fet d'ell el nostre local.
A continuació diverses notícies i textos sobre aquesta lluita encara no acabada.

@ 10-IX-4: La CNT de Ponent ocupa i posa en marxa un nou local a la Rambla Ferran, núm.30-4t-1a de Lleida.

* Comunicat 1
  * Comunicat 2
  * Escrit a la Comisión de Patrimonio Sindical

cartell Mani especulació sindical @ Novembre del 2003: Denunciant el desallotjament.

* 8-XI-3

* 7-XI-3

* 6-XI-3

@ 16-X-3: La segona ocupació.

* recollit de la "La Mañana Digital"

@ 17-V-88: Una cinquantena de militants de les federacions d'Aragó i Catalunya-Balears ocuparen la vuitena planta de l'edifici Sindicats, conegut també com Ducados pels seus colors blanc i blau.
  Durant tres dies vam mantenir el local, fins que, amenaçats per la intervenció dels nacionals enviats pels "companys" de la CGT, vam pactar el desallotjament pacífic del local.
  L'ocupació es va fer en el marc de la lluita que, a nivell estatal, mantenia la CNT-AIT contra la decissió de les autoritats incompetents de donar l'ús de fruit de una part del patrimoni sindical acumulat a l'escissió.

Hem d'agrair als col·lectius que ens han ajudat a mantenir la nostra activitat, cedint-nos el seus locals per fer assemblees, guardar material,...
  Per ordre cronològic són: SuportPonent, La Maixanta, CSO Can Parra, CSO Lluis Besa, CSO Lo Casc, i molt especialment a la penya del CSO La Kasa de la Via de Balaguer, on hem tingut durant gairebé un any el nostre local, no podem nombrar altres locals per no comprometre ningú :(.

La lluita de la CNT d'altres llocs de l'estat

Com podeu veure no és tan sols a Lleida on l'estat conjuntament amb les burocràcies sindicals (no oblideu que a la Comissió de Patrimoni Sindical hi són COCO's i UGT), psoen tota mena d'entrebancs tant a la recuperació del que el feixista Franco ens robà, com a impedir-nos el dret a gaudir del Patrimoni Sindical Acumulat, dret que ens veiem obligades a exercir amb constants ocupacions.

@ 6-XII-6: El Gobierno empieza a devolver el Patrimonio a CNT

@ 11-X-6: Per la devolució del Patrimoni Sindical

@ 24-II-6: CNT es reuneix amb el Ministeri de Treball per a tractar el Patrimoni Sindical.

@ gener del 6: L'ajuntament ocupa el Patrimoni de la CNT a Premià de Mar

@ desembre del 5: Informacions sobre el nou procés endegat pel govern central per retornar(?) el patrimoni històric sindical, denúncia, dades, valoració, de "IdealDigital" i patrimoni documental i més

@ 28-VII-5: La Jana, El Maestrat

@ 28-IV-5: Bons de suport a les acusades per l'1 de Maig'01 de Palma