matrimoni sense sexe, sexe sense matrimoni

Gais i lesbianes ja es poden casar segons la nova llei made in ZP, i mentre unes ho celebren, d'altres fan escarafalls: el món s'acaba!. Quin món?, ens demanen, un que ja està més que mig enfonsat?.

Ens hem d'alegrar de que les persones homosexuals assoleixin drets que ja gaudien les hetero?. Evidentment és anticonstitucional que per la tendència sexual es discrimini ningú per poder adoptar un infant, per accedir a la pensió de viduïtat, a l'herència, o fins i tot a l'hora d'enfrontar-te a hisenda o comprar un pis. Vist així aquesta és una llei positiva.

Però...

Però estem parlant del dret a passar pel tub, pel tub de les institucions, on queda la llibertat d'estimar?, on queda la llibertat d'emparellar-se i desparellar-se?. Aquesta llibertat, practicada fins ara per les parelles homosexuals, la continuaran practicant, sens dubte, al igual que ho fan altres parelles i grups familiars, la llibertat de no sotmetre's a un jutge (de quina justícia?) o a un alcalde (de quina democràcia?).

L'estat ens vol controlades, com a persones individuals, com a grups familiars o socials, partits, sindicats, associacions, i és per això que limita l'aplicació de certs drets a qui se sotmet, cadascú ha de valorar fins a quin punt aquest sotmetiment és o no acceptable.

Quan la gent que no vol passar pel capellà és excessivament nombrosa, admet el matrimoni civil; quan les parelles homo són massa, les admet al corral de la legalitat. Inclús admet les parelles de fet als registres municipals, pràcticament sense drets, però registrades. Registrades, fiscalitzades, controlades, casades, divorciades, així ens volen.

On queda l'amor lliure, la llibertat d'estimar, d'emparellar-se, d'ajuntar-se, separar-se o allitar-se?. Doncs queda en l'àmbit de la vida privada, el reconeixement de la teva gent, dins de la societat real que coneixes i que et coneix. La societat "pública" tal i com la coneixem, la controlada per l'estat, per les seves institucions, la societat oficial no pot reconèixer l'amor lliure, és massa lliure pels seus esquemes.

L'anarquisme està per les relacions lliurement establertes, de mutu acord fetes o desfetes, en condicions d'igualtat i llibertat. Condicions que malauradament no es donen avui entre nosaltres. Basta veure la violència de gènere, expressió d'una violència estructural (que forma part de l'estructura que conforma la actual societat capitalista) de la que haurem de parlar algun dia, basta sentir els insults o els acudits que petits i grans fan. Encara han de canviar massa coses com perquè ens quedem amb el miratge d'un matrimoni més, d'una cadena més.

Amor lliure: ni matrimoni ni patrimoni!.

CNT-Ponent, Lleida 13 de setembre del 2005

EL SEGÜENT TEXT L'HEM EXTRET DEL TIERRA Y LIBERTAD, núm 204

Contra la familia tradicional

Ante la ley que regula las uniones entre homosexuales como matrimonio y las protestas en defensa de la familia que el Gobierno ha obtenido como respuesta, queremos manifestar:

1.- Que esta ley no significa ninguna meta para la liberación sexual. Es un avance en la igualdad, pero no nos engañemos: que el sistema burocrático permita burocratizar otro tipo de uniones afectivas sólo significa eso, que a algunos ya nos estará permitido también figurar como matrimonio en un archivo. Esta ley nos iguala, sí, pero nosotros no queremos que nos case ni el Estado ni la Iglesia, sino simplemente unirnos a quien queramos de mutuo acuerdo.

2.- Que si los detractores de esta ley explican que el matrimonio sólo es lo que es si es entre un hombre y una mujer, nosotros afirmamos que el término "matrimonio" así entendido proviene históricamente del rechazo de la Iglesia a las personas homosexuales. Lo mismo puede decirse del concepto de familia, fundada en el matrimonio. Algunos éramos apartados, y esto es lo que los pro-familia pretenden: que sigamos siendo excluidos.

3.- Que, al decirse que la manifestación del pasado 18 de junio no fue una protesta contra los homosexuales sino contra una medida legislativa concreta del Gobierno, lo único que se está haciendo es democratizar la homofobia. Detrás del rechazo al matrimonio homosexual sólo existe rechazo a los homosexuales y, por mucho que se maquillen y hagan declaraciones y hablen de la ley, de la Constitución y del derecho a tener un padre y una madre, aquí todos sabemos que para ellos ser gay o lesbiana es contranatura porque no encaja con la ley de Dios.

4.- Que detrás de quienes convocaron la manifestación y detrás de quienes la apoyaron y dieron difusión, detrás de la movilización de este sector de la población (que no es otra cosa que la derecha en todos sus grados) tan sólo hay homofobia.

Estamos por el amor libre y no regulado, por el derecho a tener una madre y otra madre o un padre y otro padre, porque la familia no importa.

Homosexuales por la anarquía

Veure també insumissia: "Sin amor libre no habrá revolución"

torna