Comunicat del Sindicat d'Oficis Varis de la CNT-AIT a Lleida

Des de CNT-Ponent volem mostrar el nostre suport a la lluita que els i les companyes del CSO de La Gàbia duen a terme per defensar l'existència d'aquest centre social.

Mentres dura la destrucció del centre històric de la ciutat de Lleida, dins de l'expansió urbanística que pateixen els barris i pobles dels voltants, sorgeixen veus que denuncien l'especulació sense mida, especulació que ara amenaça la penya de La Gàbia. Veus entre les que, sens cap dubte, es troba la nostra.

A una ciutat com Lleida, marcada per l'aborriment ideològic i el pensament únic, són imprescindibles tots els moviments socials que denuncien aquest panorama i alimenten una nova visió del món i de la societat. El bon rotllo, el políticament correcte, el nou tarannà són tan sols la mordassa amb la que volen fer callar a aquelles que dissenteixen, titllant-les d'insociables, delinqüents, irresponsables, terroristes...

Xarrades, passes de pel·lícules, tallers, sopars, concerts,... actes que han omplert la vida d'aquest centre, que li han donat sentit i que han mostrat que una altra Lleida no és possible, és imprescindible!.

Endavant La Gàbia!, la lluita continua

Lleida, 25 de juliol del 5

Comunicat del Centre Social Okupat La Gàbia

La Gàbia és el nom que hem posat a una torre de la sortida de Lledia que el passat juliol vam okupar, després de més de 5 anys d'abandonament.
La propietat legal va ser adquirida per l'Empresa Municipal d'Urbanisme (EMU), un òrgan creat per l'Ajuntament de Lleida el 1994 amb l'objectiu d'invertir i treure beneficis econòmics de grans projectes urbanístics com el del cas antic de la ciutat.
L'EMU, en cap moment ha utilitzat per a res la casa i des del juliol és un espai alliberat, que hem denominat com a Centre Social Okupat (CSO).
Es tracta d'un projecte hereu de les experiències d'okupacions anteriors a la ciutat com Kan Parra -darrera la facultat d'agrònoms- o El Kasc -al casc antic-, il·lusions trencades per la força de l'especulació urbanística en tots dos casos.
Però el projecte s'ha refet amb noves energies i per satisfer dues necessitats que no podien esperar més. D'una banda, cobrir el drets dels i les joves a un habitatge digne i, de l'altra, atribuir a l'espai una funció social que no tenia.
Hem donat vida a una casa que estava morta, a l'espera d'una operació especulativa de l'EMU que ha trigat massa temps ha arribar. Perquè l'estiu passat ens vam avançar nosaltres amb una altra operació, de caràcter oposat. Treballem i vivim en un espai inutilitzat per l'Ajuntament, amb l'objectiu de plantejar una alternativa a la dinàmica capitalista de la qual perlàvem al començament. I el nostre projecte no és urbanístic, és social.
La casa des d'on escribim aquest text ja no està al servei de l'especulació municipal sinó de l'autogestió i la formació crítica. I estem aprenent tot allò que no ensenya el sistema; organitzar-nos nosaltres mateixes, conviure intensament en un lloc on ens hi juguem moltes coses, prendre decisions de manera totalment assembleària, ser autònoms, desenvolupar en cada moment el nostre esperit crític, i resistir dia rere dia. A la Gàbia cada minut que passa representen seixanta segons més de resistència. Perquè okupar és resistir i resistir és vèncer.
--- Centre Social Okupat La Gàbia (Com arribar: Pardinyes Sortida Barris Nord- Carretera Corbins. La primera rotonda Camí de Llívia)

Torna